2011. február 5., szombat

Az új kaland kezdete + egy általam igen kedvelt recept

Bizony kedves olvasóim! Hihetetlen fordulatott vett az életem ebben a szakaszban, és innentől kezdődnek ám az igazi kalandok!

1940. 03. 02

„… mindenkinek kellemes reggelt! Üvöltötte a fülembe Pevencz Ulrik, a helyettes tiszt. Az egész barakk az ő üvöltésétől zengett. 2 perc múlva már az udvaron voltunk, hiszen megfenyegetett minket, hogy ha nem készülünk el időben, akkor vad burgundi borzok közé vet minket. Kint elmondta, hogy bizonyos személyeket felküld Pestre, ugyanis a háború szele elérte hazánkat is! Én is köztük volna, hiszen szavaival élve: egy jó szakács javíthatja a honfitársaink morálját, az ellenségét, pedig ronthatja. Nagyon örültem a hírnek, hiszen a fővárosban lakott a kedvesem Dárdás Izidóra. Már 1 éve nem láttam, de minden hétvégén küldtem neki egy saját magam sütött töpröngyös pogácsát, amibe mindig rejtettem valami kódolt romantikus üzenetet. Így küldtem el neki az általam kilőtt első töltény hüvelyét. Nagy meglepetés volt! (a lövés egyébként halálos volt, igaz nem ember volt a célpont, hanem az őrmester kutyája, Koprás, aki befalta a féltve őrzött koktéluborkámat.) Annyira örült neki, hogy ő meg elküldte a fogorvosa számláját. Ej de szép idők voltak, és most minden megváltozik! Bojti laktanyából 40 embert küldtek fel a fővárosba. Mindegyikünk különleges volt. Nehéz szívvel hát de, elhagytam a laktanyát és felszálltam a teherautóra. Sajnos nem volt elég hely, így egyik kedves cimborámnak, Ortos Károlynak a tetőn kellet utaznia. Nagyon megfázott és nyelvbütykösödést kapott, de szerencsére hamar kigyógyult a veszélyes kórból.
Az úton elütöttünk egy arra csámborgó csirkét, így elkészíthettem az egyik kedvelt ételemet…”

Csirkébencsinált leves

Hozzávalók:

- 2 egész csirke, amiből csak az egyik kell
- 2 kanál uborkaszezon
-  1 turhányi izzadságcsepp
- 4 ledarát szarvasagancs
- 1 kupaknyi Krajcár Emil féle ételidegesítő csepp
- 6 bálnányi óceánvizelet

Elkészítés:

Az egész csirke fejét távolítsuk el, de feltétlen tartsuk meg! Az óceánvizeletet forraljuk fel legalább 28 fokra. Ha már forr a víz, akkor tegyük bele a 2 kanálnyi uborkaszezont, de vigyázzunk, hogy ne többet, mert orrfacsarást kaphatunk a nem megfelelő mennyiségtől! Ha már kellemes zöldes színű a levesünk, akkor tegyünk bele 1 turhányi izzadságcseppet, hisz remek zamatot ad a gasztronómiai csodánknak! Ha megfeleően elillant a levesünkben, akkor hozzáadhatjuk a 4 ledarált szarvasagancsunkat. Erre is figyelni kell, hisz a megfelelő mennyiség az íz szempontjából igen fontos. Ha elkevertük, akkor jön ám az igazi csoda! Mindenkinek ajánlom Krajcár Emil ételidegesítő cseppjeit, hiszen nem csak ezt az ételt, hanem szinte bármely ételt ízletessé tudnak tenni! Nagyon fontos részhez érkeztünk, hogy ha kész a levesünk! A zöldes sárgás levesünket töltsük a már előre bekészített csirkénkbe a nyakán keresztül. Fontos, hogy a lábai is meglegyenek, hiszen nagyon praktikusan fel lehet állítani az asztalon. A nem kidobott fejet helyezzük a testre díszítés gyanánt. Kellemes meglepetés lehet ünnepnapokra, vagy csak úgy, ha kedveskedni akarunk a családnak!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése