2011. április 8., péntek

Otthoni kalandjaim kezdete és egy kedves recept!


Kedves olvasóim! Ideje folytatnom naplómat egy remek történettel és egy különlegesen ízletes recepttel!

1940. 03. 07

„…nem én voltam, ne bántsanak! – kiáltotta Korán Kornél. Kiderült, ugyanis, hogy ő volt, aki lopott Rüffelscvhein hadnagy féltve őrzött poszátatojásából. Szerencsére azt nem tudták, hogy én készítettem el a tojásokat, mégpedig igen ízletesen! Kornél 3 napi elzárást kapott, és addig csak száraz vizet és hideg kenyeret kaphatott! Néha becsempésztem azért neki a kedvencéből, a rántott kacsacsőrből. Mikor kikerül, szerencsétlen azonnal vitték is a frontra, ugyanis akkor hiány volt Szőrszálhasogató Osztagnál, amit a retteget Irha Vilmos vezetett.
Én kimenőt kaptam 3 napra, aminek szerfelett örültem! Meglátogattam egy jó pár ismerősömet, családtagjaimat. Édesanyám mondta is nekem, hogy milyen szépen a szemembe lóg a szakácssapka. Édesapám rettenetes büszke volt rám, ő is vérbeli katonaként szolgálta végig az I. nagy háborút. Ponyvaszedő inas volt a monarchia néphadseregében. Most a szolgálatot csak azért úszta meg, mert egy ritka betegséget kapott a Kapotnyakot. Rengeteget szentségelt emiatt, ugyanis a régi láng még mindig benne égett, a ponyvái is megvoltak még. Édesanyám a tiszteletemre elkészítette az egyik legjobb katonaeledelt, a Krumpis laktanyát őrmester módra…”

Hát lássuk eme remeknek a receptjét!

Krumplis laktanya őrmester módra

Hozzávalók:

-         2 luknyi odvas keltike szósz
-         4 saroknyi főtt krumpli jól átsütve
-         egy kifordított fácán
-         Pusztagyarmati Kiskuktász féle Ízesített cseppek
-         1 kupaknyi vajas margarinos élesztőkocka
-         3 tégelnyi nünüke származék

Elkészítés:

Vegyük kezünkbe a krumplikat, majd kiáltsunk fel! Ha fájdalmunkban kiáltottunk, akkor lesz a legjobb, hiszen a főt krumplik csak jól átsütve lesznek ízletesek! Vegyünk elé egy tepsit, amibe szépen helyezzük fel épületszerűen a krumpli darabkákat. A tepsink közepére locsoljuk rá az odvas keltike szószt, ez lesz majd a „gyakorló pálya”. A kifordított fácánt szeleteljük nagyobb darabokra és szuszakoljuk be egy fazékba.  A fácándarabokat susogásig főzzük. A szétázott cafatokat aztán fogjuk és vágjuk fel egyforma darabokra. Az igényesek emberalakokat is kivághatnak, hiszen ezek fogják adni majd a bakák mivoltát. Az elkészült cafatokra majd csepegtessünk a Pusztagyarmati Kiskuktász féle Ízesített cseppekből, ezzel szimbolizáljuk majd az izzadságcseppeket, hiszen nehéz a dolga a katonának! A kupaknyi vajas margarinos élesztőkockát a nünüke származékkal összekeverve megalkothatjuk a laktanya „udvarát”. Ha elkészültünk, akkor tegyük a tepsit a sütőbe és 90 fokon egyenletesen, pároljuk. Ha zötyögő hangot hallunk akkor kész a csoda! Így már valódi őrmesternek érezhetjük magunkat, hiszen egy egységnyi „baka” várja a parancsunkat, hogy a hasunkba vándoroljanak!
Jó étvágyat és szórakozást hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése