2010. október 29., péntek

A kaland kezdete + egy ízletes recept

Ma igazi csemegével tudok szolgálni nektek! A történetem mellé egy recept is jár! De előrször a történet:

1940. 01. 12

"... amikor beléptem a laktanya ajtaján először nem hittem a szememnek. 90en voltunk elszállásolva egy barakkban! Ráadásul én az épület közepénél kaptam ágyat. Szomszédaim nagyon barátságosan fogadtak, sok hasznos tanácsot kaptam tőlük, mint például, hogy fogjam be, meg hogy adjak nekik a csomagolt zsírpörköltemből. Az egyik Hengeres Fülöp volt, ő volt az egyik nagy tiszteletben álló katona a barakkban, pedig már az 5. éve csak közlegényi rangban volt. Később gyakorlatot tartott a rettegett Rüffelschwein hadnagy. 90 km-ert gyalogoltunk teljes menetfelszerelésben! Nagyon fájt a lábam, de szerencsére kitartottam! Nem úgy Oltalmán Izidor, aki 10 km után kidőlt!
...sok mindenre nem voltam alkalmas a szerpentinnyakam miatt. Egyszer betévedtem a laktanya konyhájára, és találkoztam a később mentorommal, Padlizsán Pállal. Ő szakácsként szolgálta végig az I. nagy háborút, Rengeteg történetet mesélt, és egészen meghozta a kedvemet a szakácskodáshoz. Így jelentkeztem szakácsnak, de nem vettek fel, ugyanis volt már egy. De sok hetes bizonyítás után, elértem a megbecsült tartalékos szakács rangot!..."
Egy kedves receptemmel búcsuzok most, amit még kezdőként tanultam:

Gépzsíros tészta

Hozzávalók:

-egy munkagép (az esetemben harcigép)
- gumicső
- egy csomag tészta (én száraz kenyértöredékeket használtam)

Elkészítés:

Közzelítsök a meg a gépünket, majd a gumicső segítségével szívjuk le a zsírt,  mindenhonnan, hiszen minél zsírosabb a tészta, annál táplálóbb. Közben süssük meg a tésztát közepes lángon, majd főzzük meg! A kész tésztára a még gumicsőben lévő zsírt fújjuk rá ízlésesen. Az ínyencet egy kis lisztet is szórhatnak a tetejére.
Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése